Alla inlägg den 24 februari 2013

Av Elias Larsson - 24 februari 2013 22:32

Hej bloggen, ingen viktblogg idag heller.

Varken nött asphalt eller ätit bra....eller vägt mig. :-/


Men ätit gott har jag, inte alldeles onyttigt heller. Mycket kolhydrater men av den bättre sorten.

Jag och min kompis som bor i grannhuset gjorde vildris-soppa.

Vildris är eg. inte ett ris som jag förstått det. Men vad det är exakt vet jag ej. ( http://www.wikipedia.org )!!!

Till det har man vanligt ris, iaf i det recept jag följer. Buljong, färska champinjoner och morötter. Vi satte i två små gula lökar också, pressade 3 blodapelsiner för hand och salt och peppar naturligtvis. En skvätt vit balsamvinäger också.

Tror det var allt. Väääldigt gott asså.


På tal om grannhus, en bekant i ett annat grannhus berättade att de fått meddelande att de ska ha flyttat ut t.o.m dne 1/5 (om jag minns rätt) Lulebo ska renovera och bygga om till trygghetsboende (+75). Har hört en annan granne i mitt hus som pratat om det också.

Det innebär att jag tappar lgh i Mbg (ska åka upp och tömma den i morgonkväll) och ev. den här lgh också.

Lägenheten i sig gör inget, men hyran (väldigt låg) och garaget. Lägenheten är en studio - ett enda rum. Kök och sovrum i samma - på 27 kvm, balkongen på drygt 6 kvm, garaget på 23 kvm..... 2 3 k v m. Drömgarage, med värme och vägg till grannen. Det kommer jag att sakna isf. Men vi får väl se.

Det var ju det där med Gud som stänger och öppnar dörrar....


Kör massor med buss, veckan som kommer ska jag bl.a köra på ett vinterläger. Riktigt roligt, mycket minnen och varm gemenskap. 


Failade med besiktningen för Ophelia i år igen. Men nu hinner jag i tid iaf. Men jag måste köra till Kalix, kl 08:20 har jag tid i morgon, så jag borde väl ligga och sova eg. Pappa ska ha henne i 3 veckor och på fredag skulle hon fått körförbud annars. Glömt att han skulle va borta så länge. Nåväl, det ordnar sig...som alltid.


ÄNTLIGEN verkar jag ta den oövervinnerliga i Wordfeud...you  going down miss Martinsson, you going doown!! ;-)


Hejs...

Låttips: Min far och jag, Magnus Uggla. VÄNTA INTE MED ATT HÖRA AV DIG/HÄLSA PÅ DINA VÄNNER!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards