Direktlänk till inlägg 28 september 2013

Viktbloggen XXXVIII - motivationen

Av Elias Larsson - 28 september 2013 10:23

KONTAKTANNONS

Sökes: DU
Finnes: Jag

Ibland undrar man ju om man är lite knepig. Det går ofta LÄNGE mellan gångerna jag träffar någon som får hjärtat att hoppa till lite extra.
För länge tycker jag.
Men så börjar man gå igenom, vad söker jag hos en tjej?

"En mörk skönhet, mer Kronprinsessan än Blondinbella, fast lika företagsam som henne. Bella alltså.
Gillar att vara utomhus, mycket aktiv. Inte direkt sportig men ingen som sitter stilla!
Som vill vara och anstränger sig för att vara på samma nivå som jag, som inte "spelar ett spel" för att få igenom det hon vill, mot min vilja utan att jag märker det. Som säger RAKT UT det hon vill, som kanske inte alltid tänker efter före hon talar, hehe...samma nivå. Och absolut INTE nån som är pk. Det går helt bort. Raka puckar helt enkelt.
Någon som kommer att bli min bästa kompis, som inte petar i maten utan hellre tar om två gånger. Som är vältränad, inte nödvändigtvis smal dock. (Själv vill jag kunna "erbjuda" det samma så jag har en del att göra :-/ )
Som gillar Dum & Dummare OCH kan diskutera livets djupa frågor.
Som har en levande tro, precis som jag.
Politiskt? Mer inriktad på att se vad som fungerar i vardagen än på ideologier. 
Som gillar bilar, motorer
och rock o gärna funk/soul. Mitt intresse för italiensk smörsång behöver hon dock INTE dela, hahaha.

Men som även kan gå på en klassisk konsert även om det inte är superintressant.
Som håller sig borta från muséer, förutom de där man får pilla och "leka". ;-) ELLER där guiden kan nörda ner sig ordentligt OCH se samband mellan andra områden. Hon behöver inte kunna laga mat o baka, det kan jag. Men hon FÅR gärna göra det. Jag söker ingen hemhjälp, stryka, tvätta, diska för hand o städa kan jag själv."

Kanske inte bara är så positivt, man BEHÖVER ingen hjälp. Man har blivit nästan FÖR självständig. Men ALLT kan jag inte. Vill hon ha något byggt eller målat så får hon ringa ett proffs. Tummen mitt i handen är något som stämmer på mig. Eller, intresset finns helt enkelt inte.


Har besökt datingsajter och faktiskt reggat in mig på några, men jag tror inte att tjejen jag letar håller till på sånna. Jag kan ha fel, men jag tror inte det. 
Har fått höra av nära kompisar att
-Du kan inte ha så höga krav, allt på "listan" kommer inte att slå in.
Men jag vill inte ha den näst bästa! 
Jag vill ha den "snyggaste tjejen i plugget" OCH hon ska dessutom är smartast och roligast. Även om hon inte nödvändigtvis är just den snyggaste, men ni förstår säkert vad jag menar. Hon som är bäst, för Hon (du) finns där ute! Det är jag säker på.

Känns som att jag inte ser någon anledning att anstränga mig annars.
Vill ju stänga de dörrar som finns bakom en efter man har träffat Henne, det ska vara Hon och jag tills döden skiljer oss åt.
Är uppfostrad med att inte kasta det som är trasigt utan laga det och faktiskt vårda det INNAN det går sönder.

Har länge sagt att jag vill "ha" en tjej som är minst två år äldre, alltså nån som kan ta hand om sej själv, och kommer från södra Sverige.
Lite knasigt att dra till Gällivare då?
En kompis som fick höra detta skrattade och sa
-Du kommer säkert att hitta någon som är 5 år yngre och kommer från Kiruna.
Hon kanske får rätt ändå :-)))

Hejs...
Låttips: Someone please call 9-11
Wyclef Jean
(Eller som en kille sa, Why-cycle Jeen)
http://www.youtube.com/watch?v=3QhneRiJeyY&feature=youtube_gdata_player

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elias Larsson - 22 augusti 2013 09:01

Som vanligt har det varit upponer med humör, aptit, träning och kost. Ena veckan supertaggad, nästa mer nyanserad och mer inställd på att nöta och inte ge upp, för att tredje veckan verkligen skita i allt och svulla??????? Men så tar jag tag i de...

Av Elias Larsson - 6 juli 2013 15:46

Testade ju att äta palt innan jag gick och la mig igår kväll. Funkade inte alls. Lovade ju att berätta om mitt schema. Jobbar 13-21 på fredag och 06-18 lördag. Inte så många timmars sömn m.a.o. Så man försöker ju med alla medel somna fort och s...

Av Elias Larsson - 6 juli 2013 00:05

Kört tonfisk och isbergssallad from måndag (fre idag). Ikväll körde jag dock TRE paltar, med EXTRA fläsk...OCH SMÖR....OOOCH lingonsylt. Siktar på paltschoiiimen (en del har fått för sig att det heter paltkoma, det är HELT fel) så kag somnar i tid o...

Av Elias Larsson - 17 mars 2013 22:16

Bestämt mig för att logga ur FB för en vecka, tänkt att jag skulle göra det ett tag. Kändes bra tt göra det på en söndagkväll. Kommer kanske att länka lite saker jag gör under veckan till min FB-sida, som denna blogg t.ex.   Har blivit för myck...

Av Elias Larsson - 24 februari 2013 22:32

Hej bloggen, ingen viktblogg idag heller. Varken nött asphalt eller ätit bra....eller vägt mig. :-/   Men ätit gott har jag, inte alldeles onyttigt heller. Mycket kolhydrater men av den bättre sorten. Jag och min kompis som bor i grannhuset g...

Ovido - Quiz & Flashcards