Direktlänk till inlägg 10 oktober 2012

Nobelpris, sorg och nya ostar

Av Elias Larsson - 10 oktober 2012 03:35

Hörde att den/de som får årets nobelpris i fysik har kunnat bevisa att en partikel kan befinna sig på två platser samtidigt.
Något som enligt vetenskapen inte gått att bevisa tidigare.
Ha! Trodde de ja.
Alla som någon gång varit barnvakt VET att så är fallet.

På fredag ska jag gå på begravning för min barndomskompis fru.
Änkeman är inget vanligt ord i mina kretsar....
Känns som att det var den sista av ungdomens "illusioner" om att man är odödlig gjorde sig synlig. Nu är vi vuxna på riktigt.
Jag har alltid svårt att ta till mig andras sorg i sådana här lägen. När man står vid en kista och folk är ledsna är det lättare. Men innan det....

Blev mycke meck me däcken den här gången också.
I våras så tackade mutterdragaren för sig och jag fick köra med spärrskaft för att få loss däcken. Sommarhjulem drog jag fast med knutkorset. Så när jag skulle sätta under vinterhjulen förra veckan så tog jag fram knutkorset....men icket. Satt som i sten. Tydligen var jag starkare i våras. Fick ta spärrskaft igen....MED FÖRLÄNGARE. Inte ok.
Men nu sitter de där, nymålade med hammarlack och nya vinterdäck. Passade perfekt att jag skulle hem till Gällka och jobba. Fin inkörning.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elias Larsson - 28 september 2013 10:23

KONTAKTANNONS Sökes: DU Finnes: Jag Ibland undrar man ju om man är lite knepig. Det går ofta LÄNGE mellan gångerna jag träffar någon som får hjärtat att hoppa till lite extra. För länge tycker jag. Men så börjar man gå igenom, vad söker jag ...

Av Elias Larsson - 22 augusti 2013 09:01

Som vanligt har det varit upponer med humör, aptit, träning och kost. Ena veckan supertaggad, nästa mer nyanserad och mer inställd på att nöta och inte ge upp, för att tredje veckan verkligen skita i allt och svulla??????? Men så tar jag tag i de...

Av Elias Larsson - 6 juli 2013 15:46

Testade ju att äta palt innan jag gick och la mig igår kväll. Funkade inte alls. Lovade ju att berätta om mitt schema. Jobbar 13-21 på fredag och 06-18 lördag. Inte så många timmars sömn m.a.o. Så man försöker ju med alla medel somna fort och s...

Av Elias Larsson - 6 juli 2013 00:05

Kört tonfisk och isbergssallad from måndag (fre idag). Ikväll körde jag dock TRE paltar, med EXTRA fläsk...OCH SMÖR....OOOCH lingonsylt. Siktar på paltschoiiimen (en del har fått för sig att det heter paltkoma, det är HELT fel) så kag somnar i tid o...

Av Elias Larsson - 17 mars 2013 22:16

Bestämt mig för att logga ur FB för en vecka, tänkt att jag skulle göra det ett tag. Kändes bra tt göra det på en söndagkväll. Kommer kanske att länka lite saker jag gör under veckan till min FB-sida, som denna blogg t.ex.   Har blivit för myck...

Ovido - Quiz & Flashcards