Alla inlägg under augusti 2012

Av Elias Larsson - 29 augusti 2012 11:02

Har ju inte bloggat mycket alls, tänkte mig mer bloggar med mobilen men det känns motigt. Sitter vid datorn nu.

Känns mer koncentrerat. (OBS!!! Tangentbordet är lite knepigt så ev. bokstavsbortfall kommer mest troligt därifrån)


Har int gått mycket heller, skorna jag köpte var inte så bra som jag hoppats. Eller så var det löparsockarna, för när jag använde mina egna tubsockar var det inte problem. Kanske bara behövde gå dojjorna. Ska köra på mer iaf.


Har köpt möbler också, en bokhylla, ett hörn-datorbord/skrivbord och en 12-delars bokhylla till vardagsrummet. Återvinningen nere i Gve hade halva priset, mums. Bilder finns på instagram.

Ska ta mer när jag ställt allt ordning. Var på jysk en sväng också. Blev lite smått och gott.

Bilder kommer på det också. Har snart ett rikigt hem häruppe.


Började kolla på rosten på Ohpelia. Kollade status på vinterdäcken och även på ett par snygga fälgar....

Kollade på andra SAABar på blocket-appen och såg att summan för rostlagning, nya v-däck och snygga fälgar var ung. densamma som en fräsch, ROSTFRI, Aero (toppmodellen av 9000).

Plötsligt svalnade kärleken till Ophelia betänkligt.....

Men hon finns kvar än. Vi får väl  se hur det är med det till nästa blogg.


Adieu

Hejs....


p.s Varför blir det kokhet luft när man ställer in temperaturen på t.ex 21 gr? Ska inte luften som kommer ut vara just 21 gr? Det anser jag. Vill jag ha kokhet luft rakt i fejjan så ställer jag tempen på det.

Av Elias Larsson - 14 augusti 2012 19:13

Ett tag sedan jag gjorde mitt senaste blogginlägg.

Har förskt att vlogga på youtube ( http://www.youtube.com/thellbro ) men med en iPhone funkar det dåligt, åtminstone utan redigeringsprogram.

Bor och jobbar ju i Gällivare och här är täckningen hyfsad, på jobbet, där jag gör mina flesta inlägg, är täckningen ett skämt.

Så jag spanade efter en ny portal och hittade denna. Hoppas det funkar bättre än på den andra. Ska inte säga vilken, men den stavas b l o g g . s e ;-/


Beskrivning av vem jag är kommer så småningom, men kolla gärna på gamla bloggar på både http://www.paltkoma.se/elias79 och http://lajje.blogg.se


Så till ämnet, vikten. Har pendlat upp och ner under 1 1/2 månad nu och tappat mycket av inspiration och glädje.

Är infernaliskt trött på räksallad och vill inte titta på tonfisk. Har dock hittat något som kan hjälpa, champinjoner. Färska. Och balsamico. Kan rädda en hel del.

Har dock ÄÄNTLIGEN köpt ett par riktigt bra walkingskor.

ECCO Receptor (tror jag, har inte kartongen just nu). Passade på att köpa fyra par sockar, speciellt utformade för löpning och aktiv gång. Knepiga att ta på sig, men de sitter verkligen kvar där de ska.

Fick även ett par gångstavar av en kompis, tack Ciggo. De ska öka förbränningen med upp till 35%.


Så Ophelia, min vän på vägen. Opererade och bytte mellandelen av avgasröret och monterade även hållare för gummiupphängningen som ska sitta bakom katalysatorn.

Köpte även en hasplåt (i plast :-? ). Den förra verkar ha fått en smäll och gått sönder. Bara kanterna var kvar, med skruvarna, som rostat fast. Lät dem vara och åkte hem till några mycket goda vänner istället.

Klart rätt prioritering. Vi satt och pratade till långt in på natten. De har just flyttat tillbaka, upp till Luleå efter några år i södra Sverige. Så vi hade mycket att prata om.


Åkte upp till Gällka i söndags och tvättade av bilen när jag kom fram. Mycket behövligt p.g.a alla mygg, knott och insekter. Beskådade lacken och de rostfläckar som finns därpå, började fundera och tänkte på att jag kikat på nya, snygga och rätt dyra fälgar. Behöver köpa vinterdäck också. Lägger man ihop allt detta och tänker sig till att man säljer Ophelia så blir det ju en slant. Kollar man sen vad man får för den pengen så blir det ännu mer intressant.

Avslöjar inget mer, men blocket-appen används flitigt just nu.


Åkte förbi Jysk igår, skulle handla duschdraperi. Kom hem med bilen...förlåt Ophelia full i grejer. Roliga grejer.

Matta, klocka, golvkruka, strykbräda, golvlampa o.dyl

I morgon åker jag och en fd busskollega, han jag hyr denna lgh av, och hämtar lite begade möbler på återvinningsmarknaden här i stan. Inget att sätta i vardagsrummet, men mycket nyttigt i sovrummet.

Har du instagram så heter jag Elias Larsson och har lagt upp bilder där.

Samma på facebook.


Nu diska, gå en timme och sen i säng. Klockan ringer 03:45.

Av Elias Larsson - 14 augusti 2012 11:43
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards