Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

Viktbloggen XXXVII - tungt fall...framåt?

Av Elias Larsson - 14 augusti 2012 19:13

Ett tag sedan jag gjorde mitt senaste blogginlägg.

Har förskt att vlogga på youtube ( http://www.youtube.com/thellbro ) men med en iPhone funkar det dåligt, åtminstone utan redigeringsprogram.

Bor och jobbar ju i Gällivare och här är täckningen hyfsad, på jobbet, där jag gör mina flesta inlägg, är täckningen ett skämt.

Så jag spanade efter en ny portal och hittade denna. Hoppas det funkar bättre än på den andra. Ska inte säga vilken, men den stavas b l o g g . s e ;-/


Beskrivning av vem jag är kommer så småningom, men kolla gärna på gamla bloggar på både http://www.paltkoma.se/elias79 och http://lajje.blogg.se


Så till ämnet, vikten. Har pendlat upp och ner under 1 1/2 månad nu och tappat mycket av inspiration och glädje.

Är infernaliskt trött på räksallad och vill inte titta på tonfisk. Har dock hittat något som kan hjälpa, champinjoner. Färska. Och balsamico. Kan rädda en hel del.

Har dock ÄÄNTLIGEN köpt ett par riktigt bra walkingskor.

ECCO Receptor (tror jag, har inte kartongen just nu). Passade på att köpa fyra par sockar, speciellt utformade för löpning och aktiv gång. Knepiga att ta på sig, men de sitter verkligen kvar där de ska.

Fick även ett par gångstavar av en kompis, tack Ciggo. De ska öka förbränningen med upp till 35%.


Så Ophelia, min vän på vägen. Opererade och bytte mellandelen av avgasröret och monterade även hållare för gummiupphängningen som ska sitta bakom katalysatorn.

Köpte även en hasplåt (i plast :-? ). Den förra verkar ha fått en smäll och gått sönder. Bara kanterna var kvar, med skruvarna, som rostat fast. Lät dem vara och åkte hem till några mycket goda vänner istället.

Klart rätt prioritering. Vi satt och pratade till långt in på natten. De har just flyttat tillbaka, upp till Luleå efter några år i södra Sverige. Så vi hade mycket att prata om.


Åkte upp till Gällka i söndags och tvättade av bilen när jag kom fram. Mycket behövligt p.g.a alla mygg, knott och insekter. Beskådade lacken och de rostfläckar som finns därpå, började fundera och tänkte på att jag kikat på nya, snygga och rätt dyra fälgar. Behöver köpa vinterdäck också. Lägger man ihop allt detta och tänker sig till att man säljer Ophelia så blir det ju en slant. Kollar man sen vad man får för den pengen så blir det ännu mer intressant.

Avslöjar inget mer, men blocket-appen används flitigt just nu.


Åkte förbi Jysk igår, skulle handla duschdraperi. Kom hem med bilen...förlåt Ophelia full i grejer. Roliga grejer.

Matta, klocka, golvkruka, strykbräda, golvlampa o.dyl

I morgon åker jag och en fd busskollega, han jag hyr denna lgh av, och hämtar lite begade möbler på återvinningsmarknaden här i stan. Inget att sätta i vardagsrummet, men mycket nyttigt i sovrummet.

Har du instagram så heter jag Elias Larsson och har lagt upp bilder där.

Samma på facebook.


Nu diska, gå en timme och sen i säng. Klockan ringer 03:45.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elias Larsson - 28 september 2013 10:23

KONTAKTANNONS Sökes: DU Finnes: Jag Ibland undrar man ju om man är lite knepig. Det går ofta LÄNGE mellan gångerna jag träffar någon som får hjärtat att hoppa till lite extra. För länge tycker jag. Men så börjar man gå igenom, vad söker jag ...

Av Elias Larsson - 22 augusti 2013 09:01

Som vanligt har det varit upponer med humör, aptit, träning och kost. Ena veckan supertaggad, nästa mer nyanserad och mer inställd på att nöta och inte ge upp, för att tredje veckan verkligen skita i allt och svulla??????? Men så tar jag tag i de...

Av Elias Larsson - 6 juli 2013 15:46

Testade ju att äta palt innan jag gick och la mig igår kväll. Funkade inte alls. Lovade ju att berätta om mitt schema. Jobbar 13-21 på fredag och 06-18 lördag. Inte så många timmars sömn m.a.o. Så man försöker ju med alla medel somna fort och s...

Av Elias Larsson - 6 juli 2013 00:05

Kört tonfisk och isbergssallad from måndag (fre idag). Ikväll körde jag dock TRE paltar, med EXTRA fläsk...OCH SMÖR....OOOCH lingonsylt. Siktar på paltschoiiimen (en del har fått för sig att det heter paltkoma, det är HELT fel) så kag somnar i tid o...

Av Elias Larsson - 17 mars 2013 22:16

Bestämt mig för att logga ur FB för en vecka, tänkt att jag skulle göra det ett tag. Kändes bra tt göra det på en söndagkväll. Kommer kanske att länka lite saker jag gör under veckan till min FB-sida, som denna blogg t.ex.   Har blivit för myck...

Ovido - Quiz & Flashcards