Alla inlägg under mars 2013

Av Elias Larsson - 17 mars 2013 22:16

Bestämt mig för att logga ur FB för en vecka, tänkt att jag skulle göra det ett tag. Kändes bra tt göra det på en söndagkväll.

Kommer kanske att länka lite saker jag gör under veckan till min FB-sida, som denna blogg t.ex


Har blivit för mycket på senare tid. Stängde ju ner min FB för några år sedan när jag upptäckte att jag inte använde den till det jag tänkt, nämligen att blogga. Har dock så pass mycket kontakt med människor på andra ställen än här i Luleå att jag valde att aktivera mitt konto igen.

Kommer nog inte att stänga ner den men kanske dra ner på tiden jag sitter med näsan i telefonen.


Brukar fundera på vad människot gjorde innan radio, tv och internet. På den tiden hade man nog lite mer att göra med att överleva, pengar hade man inte som idag men mat och kläder och ved till värme och matlagning. Idag måste ju en stor del av befolkningen köpa allt. 

Läser man vad bibeln säger så ska ju ett visst antal av ett lands befolkning bruka jorden och hålla djur för att förse hela landet med mat. Tror att det är 1/3 av befolkningen, minns inte just nu.

Det finns ett land i världen som har fattat beslut om detta och det är Israel, de har ju sin tradition med Kibbutzer (jordbrukskollektiv) som står för den största delen, sen kanske det finns fler länder som håller den nivån ändå. Det motverkar ju storjordbruk också, vilket jag tror är bra för kvalitén på råvarorna.


Råvaror ja, har just handlat och det blev sallad, räkor och fiskbullar i buljong och lite keso.

Dags att nöta asphalt och våg igen alltså.

Köpte dessutom kolsyrat vatten, inte med citron men det kan man ju fixa ändå. Det är som godis för mig, att det kan vara så stor skillnad på vatten och vatten.

Keso är också så där vansinnigt gott, inte med smak eller kryddor, som det är bara. Nyttig mat som är god, där har du det: Keso!!! Köpte inte mini men så mycket äter jag ändå inte att det ska göra så stor skillnad.


Sjöng med min kör OTG i Kalix igår, vi var bara 11 st men det gick mycket bra ändå. Tror att alla skärper sig och tar i lite extra en sådan gång. Hoppas dock att vi blir fler i fortsättningen. Det är SÅ roligt at sjunga, framför allt i kör.

Fick frågan av en nära vän varför jag slutat blogga, vilket ju stämmer till viss del. Svarade att det är för att det inte finns något att blogga om, men nu ska jag ändra på det. :-)

Hade ju trott att det skulle gå att blogga från telefonen men det var väldigt svårt, kanske lite kortare inlägg men inte så långa. Har ett twitterkonto men det känns VÄLDIGT knepigt och omständigt och framför allt känns det som att det är mest kändisar som skriver där.


Jaja, nu ska jag ta tag i en GAAAAMMALT punkt på att-göra-listan. Göra en kopia av min skiva till min farbror. Är ju inte så längesedan jag skulle gjort det, bara sisådär en 4-5 år...typ :-S


Hejs...

Ovido - Quiz & Flashcards