Alla inlägg under september 2012

Av Elias Larsson - 28 september 2012 09:22

Kära dagbok.....
Har ju varit ganska glest mellan inläggen under en längre tid.
Har sina rutiga och randiga.
Min motivation och inspiration har i princip försvunnit.
Senaste två veckorna har jag dessutom bestämt mig för att INTE försöka hitta dem, att INTE försöka göra allt som jag borde, att INTE försöka...helt enkelt. Har heller inte ätit speciellt nyttigt och bra utan ätit det jag velat.
Åkte upp till Vassijaure, 7 km fr Riksgränsen, och gick lite där. Med betoning på LITE. Gjorde inget som kan liknas vid fjällvandring, men jag var där med ett gäng glada människor. Bl.a gräddade jag våfflor med mitt fina våffeljärn i gjutjärn, gick så där. Ska byta recept på smeten.
Sen tillbaka till Gällka på 30-årsfest, eller Koskullskulle om man ska va noga och det ska man ju.
Fick inget i jobb veckan, klart tråkigt. Stannade ändå kvar och hoppades på att de skulle behöva någon lite halvakut, men icke sa nicke.
Åkte ner till Gammelstad, lite VÄL spännande. 10-15 cm oplogad snö på vägen...MED SOMMARDÄCK :-S
Men som vanligt, kör man inte över sin kapacitet så går det bra. Resonerar man som media så hade jag väl kört ihjäl mig 12 ggr om. Eller rättare sagt, HALKAN skulle ha orsakat min egen dödsolycka....
På tal om död.
En gammal klasskompis blev änkeman för två veckor sedan.
Änkeman.
Vid 32 års ålder.
Tanken, bilden, uppfattningen om att vi är odödliga finns fortfarande där. Trots att vi passerar 20 med råge. Eller FANNS rättare sagt.

Vikten då? Förra gången jag vägde mig, det var innan Vassijaure, då hade jag gått upp 3 kg på 1 1/2 vecka. Nu har jag gått upp 4,5 kg till på drygt 2 veckor.
Totalt har jag gått upp grygt 8 kg av de 21 kg jag gått ner sedan mars.....fick GENAST inspiration att ta tag i det omgående. Men nu vet jag hur jag ska göra iaf.

Ophelia: inte gjort något. Måste byta ett halvljus och ett bromsljus. OCH lägga på vinterdäck.

Av Elias Larsson - 5 september 2012 00:43

Beatämde mig för att ta den enkla vägen ut vad gäller min frisyr, eller rättare sagt avsaknaden av densamma. Åtminstone på en del av huvudet. Vanligtvis tappar man håret symmetriskt, hyfsat symmetriskt i alla fall.
Inte jag. Jag fick en fläck på höger sida av skulten, som en sorts vändplan i slutet av sidbenan.
Så jag skaffade en ny trimmer och lät den jobba på djupet, bokstavligt talat.
Det är lite drygt ett dygn srsan och jag är redan less. Vill ha tillbaka mitt hår, på HELA huvudet. Jaja, vi får se hur det blir när det växer ut.

Har beställt och äntligen fått boken "Träna en kvart om dagen" av P. Roberto.
Känbs som att det är min nivå just nu. Behöver mer träning än att gå 1-2 timmar per dag.
Har beställt balansplatta också, som jag nog skrivit att jag ska göra, flera gånger.

Har också bestämt att Ophelia blir kvar, kanske skrev det i senaste inlägget, men så blir'e.
Ska byta ett drev till hastighetsvajern i växellådan. Nya vinterdäck blir det också. Tips? Inga H7:or, känns lite väl saftigt att lägga på.

Vikten? 1 kg upp. Blä!

Köpte en ljudbok på Statoil i Jokkmokk.
"Den andalusiske vännen" A. Söderberg.
Gillar i n t e deckare annars men när jag såg att Johan Rabeus var uppläsare bestämde jag mig väldigt snabbt. Köpte den nästan utan att tveka.
Hans röst och dramatisering gör mig lugn, får mig att glömma allt annat. Hur dålig boken än är så lyfter han den flera nivåer.
Jaja, flera roliga saker på g. Fjällvandring och 30-årsfest nästa vecka.
Hejs...

Ovido - Quiz & Flashcards